1. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, κατ' αρχήν, θεωρεί ότι το Προεδρικό Διάταγμα 164 του 2004 είναι σύμφωνο με την κοινοτική οδηγία 70/1999. (όλες οι πηγές)
2. Η υφιστάμενη νομοθεσία δεν αντιβαίνει την αντίστοιχη κοινοτική, αλλά θα πρέπει να αποδειχθεί κατά πόσον εφαρμόζεται ορθά αναφορικά με την αποτροπή της κατάχρησης διαδοχικών συμβάσεων από το Δημόσιο. (καθημερινή)
3. Τα ελληνικά δικαστήρια είναι εκείνα που θα αποφασίσουν εάν η χρησιμοποίηση διαδοχικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου αποτελεί καταχρηστική πρακτική (ελευθεροτυπία)
4. υπάρχει ρήτρα της συμφωνίας-πλαισίου για την εργασία ορισμένου χρόνου, η οποία δεν απαγορεύει στα κράτη - μέλη να προχωρούν σε ρυθμίσεις όπως εκείνη του ελληνικού Προεδρικού Διατάγματος 164/2004 για τους συμβασιούχους. (ελευθεροτυπία)
5. Το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων σημειώνει ότι η εφαρμογή αυτής της συμφωνίας-πλαισίου μέσω του προεδρικού διατάγματος δεν μπορεί να οδηγήσει στην υποβάθμιση της προστασίας που ίσχυε προηγουμένως για τους εργαζόμενους. (ελευθεροτυπία)
6. τα δικαστήρια έχουν τη δυνατότητα να κρίνουν όχι μόνο σύμφωνα με το Διάταγμα Παυλόπουλου, με το οποίο ενσωματώθηκε η κοινοτική Οδηγία, αλλά εάν «πρέπει να εφαρμοστεί, αντί για ορισμένες από τις εν λόγω διατάξεις του εσωτερικού δικαίου, κάποιο 'ισοδύναμο νομοθετικό μέτρο'». (in.gr site)
7. το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εναποθέτει στα ελληνικά δικαστήρια να κρίνουν αν πρέπει ή όχι να εφαρμοστεί και με ποιο τρόπο, ο νόμος 2112/1920. (ριζοσπάστης)
8. για τους εργαζομένους που συνήψαν μια σύμβαση, η οποία δεν ανανεώθηκε μετά τη λήξη της, δεν τίθεται κανένα θέμα περαιτέρω εξέτασης της προσφυγής τους ούτε επιβολής κυρώσεων ακόμη και αν μια τέτοια σύμβαση καλύπτει στην πραγματικότητα πάγιες και διαρκείς ανάγκες του εργοδότη, ο συμβασιούχος εν προκειμένω δεν μπορεί να ζητήσει τη μετατροπή της σύμβασής του από ορισμένου χρόνου σε αορίστου. (σχεδόν όλες οι πηγές)
9. Η απόφαση του ευρωδικαστηρίου δεν αποκλείει μια νέα ρύθμιση, ενόψει ευρωεκλογών, που θα αφορά σε ένα πολύ μικρό τμήμα των συμβασιούχων συγκριτικά με τους εκατοντάδες χιλιάδες που απασχολούνται στο δημόσιο τομέα. (ριζοσπάστης)
10. Για «δυνατό και ισχυρό ράπισμα της κυβερνητικής πολιτικής» κάνει λόγο ο εργατολόγος Δημήτρης Περπατάρης αναφερόμενος στην απόφαση και καλεί τους Έλληνες δικαστές να συναισθανθούν τις ευθύνες τους «για την άρση μιας πανευρωπαϊκά πρωτόγνωρης εργασιακής και οικονομικής ομηρείας δεκαετιών, την οποία εναποθέτει στη δίκαιη κρίση τους το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο». Παράλληλα, ζητεί από την κυβέρνηση να επιδείξει την ίδια σπουδή συμμόρφωσης που έδειξε με την απόφαση του ΔΕΚ για τα όρια συνταξιοδότησης ανδρών και γυναικών στο Δημόσιο. Ωστόσο, σχολιάζοντας την απόφαση, το υπουργείο Εσωτερικών κάνει λόγο για δικαίωση της πολιτικής της κυβέρνησης Καραμανλή και επικεντρώνεται στο σημείο όπου το Ευρωδικαστήριο κρίνει πως το Διάταγμα Παυλόπουλου είναι σύμφωνο με το πλαίσιο της κοινοτικής Οδηγίας. Αποφεύγει, αντιθέτως, αναφορά στην αρμοδιότητα των δικαστηρίων να κρίνουν για τη μονιμοποίηση, παραπέμποντας στις ρυθμίσεις που ισχύουν και στις αποφάσεις Αρείου Πάγου, ΣτΕ και Ελεγκτικού Συνεδρίου. (madata site)
11. Σχετικά με το θέμα ο εργατολόγος Χρήστος Νικολουτσόπουλος δηλώνει: «Το πρόβλημα στην Ελλάδα ήταν η άρνηση ορισμένων δικαστηρίων να δουν τα αίτια και τις ενδεχόμενες λύσεις του προβλήματος με γνώμονα την αποτελεσματική προστασία των συμβασιούχων, που είναι και η ουσία του νόμου, και η προσκόλλησή τους σε μια τυπική ανάγνωση των διατάξεων. Μετά την απόφαση αυτή του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων -συνεχίζει ο κ. Νικολουτσόπουλος- είναι επιβεβλημένο τα ελληνικά δικαστήρια να αντιμετωπίσουν ουσιαστικά το πρόβλημα, απαλλαγμένα από προκαταλήψεις και απολυτότητες». (ελευθεροτυπία)
12. Όπως είπε, μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο καθηγητής Εργατικού Δικαίου Αλέξης Μητρόπουλος, ανοίγει ο δρόμος των προσφυγών στα δικαστήρια όχι μόνο για όσους συμβασιούχους εξαιρέθηκαν με το νόμο Παυλόπουλου αλλά και για χιλιάδες ακόμη ανθρώπους.
Ο κ. Μητρόπουλος πρόσθεσε ότι χρειάζεται νέα πολιτική ρύθμιση για να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος στα δικαστήρια. (ANT1.gr)
13. Και τέλος μία περίεργη διαπίστωση του Ελεύθερου τύπου «το υπουργείο Εσωτερικών δεν μπορεί πλέον να εκδώσει παρόμοιο Προεδρικό Διάταγμα με το 164/04, εκτός και αν γίνει αλλαγή στο Σύνταγμα το οποίο απαγορεύει τη μετατροπή των συμβάσεων από ορισμένου χρόνου σε αορίστου. (ελεύθερος τύπος )
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου